تجارت جهانی PPE و تولید رو به افزایش آن

تجارت جهانی PPE و تولید رو به افزایش آن

تجارت جهانی PPE و تولید رو به افزایش آن

PPE:

تجهیزات حفاظت فردی که معمولاً به عنوان PPE نامیده می شود، تجهیزاتی هستند که برای به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض خطراتی که باعث صدمات و بیماری های جدی می شوند استفاده می شود. این آسیب ها و بیماری ها ممکن است در اثر تماس با خطرات شیمیایی، رادیولوژیکی، فیزیکی، الکتریکی، مکانیکی یا سایر خطرات محیطی ایجاد شود. تجهیزات حفاظت فردی ممکن است شامل اقلامی مانند دستکش، عینک و کفش ایمنی، گوش گیر یا کلاهک، کلاه سخت، ماسک تنفسی، یا روپوش، جلیقه و کت و شلوار تمام بدن باشد.

  • با وجود اینکه کل معامله جهانی تا 14% در نیمه اول 2020 در مقایسه با همان دوره زمانی در سال 2019 کاهش یافت، واردات و صادرات کالاهای پزشکی تا 16% افزایش یافت که از حیث مقدار به 1139 بیلیون دلار امریکا می رسید.
  • تجارت نقش مهمی در تامین تقاضای سرسام آور برای محصولات حفاظتی در طی بحران همه گیری کوید 19 ایفا کرد. و تجارت جهانی این محصولات با رشد 29 درصدی همراه بود.
  • کل واردات محصولات حفاظتی از صورت در نیمه اول سال 2020 تا 90% در مقایسه با همان دوره تا اخر سال افزایش یافت. تجارت ماسک های پارچه ای حدود شش برابر رشد داشته است.
  • چین عرضه کننده سطح بالای ماسک های صورت با احتساب 56% صادرات جهانی می باشد. برای افزایش تولید ماسک، چین به شدت بر واردات مواد میانی تکیه می نماید: واردات منسوجات بی بافت در سال 2020 در مقایسه با همان ماه سال 2019 با ژاپن و ایالات متحده به عنوان عرضه کنندگان رهبر سه برابر شد. چین همچنین ششمین واردکننده بزرگ ماسک در نیمه اول سال 2020 بود.
  • در میان انواع مختلف ماسک های صورت، ماسک های پارچه ای بیشترین میزان معامله را دارند، علیرغم انکه با بالاترین تعرفه ها مواجه می گردند.
  • واردکنندگان پیشرو محصولات حیاتی کوید 19 رشد دو رقمی واردات را در مقایسه با سال 2019 شامل 62% در فرانسه 52% در ایتالیا ثبت کردند.
  • صادرات چینی محصولات پزشکی حیاتی برای کووید 19 بیش از سه برابر بنا بر داده های سال به سال برای نیمه اول سال از 18 بیلیون به 55 بیلیون دلار امریکا شد.
  • تولید جهانی PPE رو به افزایش است از اینرو هر کشوری در تلاش برای خودکفایی در این نوع محصولات حیاتی و کاهش وابستگی به چین و سایر عرضه کنندگان است.

دانلود کامل این مقاله در قالب PDF